Jak uniknąć modowego faux pas w pracy? Wybierz odpowiednią koszulę

Wybór odpowiedniego stroju do pracy to zadanie trudne. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie określonego dress code, czyli regulaminu dokładnie określającego to, w co ma być ubrany pracownik. W jednych firmach są to jedynie luźne wskazówki odnośnie stroju. W innych w regulaminie można znaleźć zapisy dotyczące nawet dokładnej długości damskiej spódnicy czy wysokości obcasa w szpilce. Jest to oczywiście kuriozum, jednak wybierając strój do pracy warto kierować się poniższymi zasadami, szczególnie jeśli chodzi o wybór koszuli do pracy.

Jaki powinien być strój do pracy?

Jeśli w miejscu pracy nie obowiązuje wyżej wspomniany dress code, to można ubierać się nieco mniej formalnie, „na luzie”. Trzeba jednak pamiętać, że strój zawsze musi być elegancki i schludny.  Nie chcąc popełnić modowego faux pas zawsze warto postawić na skromny zestaw – panie mogą wybrać koszulę i spódnicę ołówkową lub żakiet. Z kolei panowie mogą ubrać koszulę, spodnie (ciemne jeansy lub spodnie wizytowe), marynarkę sportową lub elegancki sweter.

Jaka koszula będzie najlepsza do pracy?

Wybierając koszulę do pracy, warto zwrócić uwagę na kilka detali, które mogą zaważyć na całym naszym wizerunku. Najważniejsze kwestie to przede wszystkim:

  • kolor koszuli – za najbardziej uniwersalny i „bezpieczny” uważa się biały kolor. I to właśnie koszule w białym kolorze najczęściej są wymagane przy określonym dress code. Jednak można pozwolić sobie również na koszule w innych kolorach. Decydując się na kolor inny niż biały należy pamiętać, aby był to stonowany, spokojny odcień, który będzie pasował do reszty stroju. Panowie mogą pozwolić sobie na koszule w odcieniach błękitu i zieleni. Panie chętnie sięgają po koszule w odcieniach beżu, écru, różu i fioletu;
  • wzór na koszuli – najbardziej popularne są koszule gładkie, bez żadnych wzorów. Jednak osoby pragnące urozmaicić nieco swój strój mogą wybrać koszule z delikatnymi prążkami, które będą w subtelnych kolorach. Można też wybrać drobną kratkę lub wzór chevron;
  • materiał – do pracy najlepiej wybierać koszule z tkanin naturalnych takich jak bawełna i len, gdyż są one najbardziej przewiewne i przyjazne dla ciała. Wiele osób wskazuje, że koszule z dodatkiem włókien syntetycznych są bardziej odporne na gniecenie, ale są mniej przyjemne w dotyku i mogą zwiększyć pocenie się. Do pracy raczej nie należy ubierać koszul wykonanych z jeansu czy flaneli. Jeżeli elementem stroju do pracy jest koszulka polo to warto wybrać taką, która jest wykonana z tkaniny typu pika, gdyż będzie ona miała najwyższą jakość;
  • fason – w przypadku koszuli do pracy najlepiej wybrać koszulę regular fit, która dobrze układa się na ciele, pozwala na zachowanie swobody ruchów oraz można ją ubrać pod żakiet czy marynarkę. Koszulę regular fit lub slim fit można ubrać również w zestawieniu ze spodniami z wysokim stanem lub elegancką spódnicą ołówkową, do których wpuszcza się koszulę.
  • rozmiar – koszula musi być idealnie dobrana jeśli chodzi o jej rozmiar. W innym przypadku może prezentować się niechlujnie i zaburzać wygląd całej stylizacji.
Zobacz również  Chusta damska - tylko dodatek czy ważny element kreacji?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *